Virksomhedsoplysninger
Elm Living ejes og drives af Karina Elm ApS
Hjemmeside: ElmLiving.dk
CVR-nr. 43000640. Konto nr. DK6695-1006607299
Telefon: 49 40 02 49
Telefon åbningstid: mandag - torsdag 9.00 - 16.00, fredag kl. 9.00 - 14.00
E-mail: info@elmliving.dk
E-mails besvares normalt inden for 24 timer på hverdage. Ved travlhed kan der dog gå op til 72 timer. (Tjek spamfilter hvis du har skrevet og ikke fået svar indenfor 24 timer).
Postadresse (ikke til returvarer): Stampevej 17B, 2970 Hørsholm
Adresse til returnering af varer: Smedeholm 11, port 2, 2730 Herlev
Bemærk! Vi modtager ikke pakker med retur- og reklamationsvarer på vores postadresse i Hørsholm.
Vores handelsbetingelser
I teksten herunder anvendes udtrykkene ”vi”, ”vores” og ”os”, hvilke alle henviser til Elm Living. Hjemmesiden ElmLiving.dk stilles til rådighed af virksomheden Karina Elm ApS. Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. Varer kan kun bestilles via vores webshop. Nærværende handelsbetingelser er gældende, hvis ikke andre aftaler er indgået skriftligt. En kopi af disse betingelser vil blive vedhæftet enhver ordrebekræftelse. Hvis du har spørgsmål til en bestilling eller til varer, som ikke findes på siden, er du velkommen til at kontakte os.
1. Betaling
Du kan benytte følgende betalingsmetoder at foretage køb på ElmLiving.dk: Hos Elm Living kan du betale med Visa/Dankort, Visa, MasterCard eller Viabill. Desuden kan du betale med MobilePay og via bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet, som du betaler med kort, er reserveret til betaling, men det egentlige træk sker først når vi afsender varen. Vælger du betaling via bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Der betales via sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Dine kreditkortinformationer bliver sendt direkte og krypteret til vores betalingsudbyder og gemmes således ikke i Elm Livings system.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger, der er opgivet, er sande.
Betaling via ViaBill:
Med ViaBill kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb over de efterfølgende 9 måneder. ViaBill tilbyder dig en konto, som kan bruges på tværs af alle webshops der tilbyder ViaBill som betalingsmetode. Læs vilkår for ViaBill her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
2. Priser & Forbehold
Alle priser i webshoppen er inkl. moms og i DKK.
Elm Living forbeholder sig retten til løbende at lave prisændringer og skifte sortiment uden forudgående varsel.
Elm Living tager til enhver tid forbehold for tryk/tastefejl i annoncering, både digitalt samt på tryk. Der tages derudover forbehold for prisstigninger, udsolgte og/eller udgået varer, samt forsinkede leveringer og begrænset lager. Handlen anses som endelig når Du har modtaget en ordrebekræftelse. Elm Living forbeholder sig retten til at annullere en afgivet ordre, såfremt der måtte være en fejl i prisen på varen, eller at varen er udsolgt eller udgået.
Varer købt som beset fx. udstillingsmodeller eller varer købt i outlet er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten bortfalder også ved visse specielle bestillingsvarer. Dette vil fremgå tydeligt på den enkle produktside.
3. Levering
Da de fleste varer sendes direkte til dig fra vores leverandører, vil det ofte ikke være muligt selv at vælge andet fragtselskab end det vores leverandører benytter i tilfældet. Det betyder også at din afgivet ordre kan leveres enkeltvis af forskellige fragtselskaber. Dette har kun en praktisk betydning og påvirker ikke den pris du betaler for fragt, når du afgiver din ordre hos os. Du skal således kun betale for en samlet fragt pr. ordre.
Dersom en del af din bestilling er i restordre eller har længere leveringstid end resten af din afgivet ordre, vil vi eftersende de sidste varer til dig, når varen igen er på lager. I disse tilfælde vil vi kontakte dig for nærmere aftale og det vil blive bekræftet på din efterfølgende ordrebekræftelse. Hvis du har spørgsmål vedrørende din levering, så er du meget velkommen til at kontakte vores Kundeservice.
Leveringsmetoder
I de tilfælde hvor du selv kan vælge levering får du fragt- og leveringsomkostninger oplyst inden dit køb.
Fri fragt opnås ved samlet varekøb (bestilt i én ordre) for køb over 3.000 kr.
Bemærk! Priser og ”fri fragt” gælder kun i Danmark og til bro faste øer. Levering er som udgangspunkt altid kun ”til kantsten” uden op- og ind-bæring, medmindre andet er skriftligt aftalt. Har du behov for andre fragtmuligheder eller aftale om op- og ind-bæring, er du velkommen til at kontakte os og få et individuelt tilbud på opgaven.
Leveringstider og leveringsforhold
Leveringstid vil fremgå af de enkelte produktsider eller på efterfølgende ordrebekræftelse. Oplyste leveringstider er vejledende.
Vi anbefaler: Har du bestilt tunge varer, kan vi anbefale, at du på forhånd selv træffer aftale med nogen, der kan hjælpe dig med at bære varen ind, da vores fragtmænd ofte kommer alene og ikke har mulighed for at hjælpe.
Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse og leveringstidspunktet er korrekt, og at du er hjemme i det aftalte tidsrum. Kan du ikke være hjemme, skal du kontakte os senest 4 hverdage før den aftalte leveringsdato, for at lave en ny aftale. Er fragtmanden ikke kommet inden for det aftalte tidsrum, skal du ligeledes meddele dette inden 24 timer til vores Kundeservice.
Bemærk! Har du ikke mulighed for selv at modtage varen, bedes du sørge for, at en anden kan modtage på dine vegne, med mindre det på forhånd er aftalt at fragtmanden fx. kan stille varen i din carport eller foran din hoveddør. Dersom fragtmanden stiller dine varer på et aftalt sted eller ved første forhindring, så har du selv ansvaret for varen fra det øjeblik, fragtmanden forlader adressen (dette gælder fx. for tyveri, efterfølgende skader m.m.).
Ændring af leveringsadresse eller – tidspunkt
Ønsker du at ændre tidspunktet for en levering, kan du benytte linket i den mail, du har fået tilsendt sammen med ordrebekræftelsen. Hvis du har andre ændringer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Ændring af leveringsadresse eller -tidspunkt skal ske senest 4 hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt. Ved senere ændring er vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du må påregne ekstra leveringstid. Ved ændring vil du modtage en ny, opdateret ordrebekræftelse fra os.
Forgæves levering
Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt eller vi uanset årsag kommer forgæves, tager vi din vare med retur, og du må påregne ekstra fragtgebyr og ekstra leveringstid for en ny levering.
Udvidede leveringsmuligheder (individuelle aftaler om levering)
Levering er ” til kantsten” uden op- og ind-bæring. Op- og ind-bæring er ikke inkluderet i vores generelle fragtpriser. Dette kan kun aftales ved forudgående oprettelse af en individuel aftale med Elm Living. Det betyder, at der leveres til afsætning ved kantsten eller første forhindring ud for ejendommens hovedindgang medmindre andet er skriftligt aftalt. Ønsker du at tilkøbe op- og ind-bæring eller har du andre specifikke ønsker til levering, kontakt da Elm Living pr. mail eller telefon, samtidig med eller hurtigst muligt efter ordreafgivelsen.
Op- og ind-bæring
Ønsker du op- og ind-bæring, kan vi udregne en pris baseret på aktuelle adgangsforhold, som du oplyser os om på forhånd. Ved levering med op- og ind-bæring leverer vi dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt, såfremt det er muligt efter de her omtalte betingelser. Såfremt en vare vejer over 70 kg kan vi kun tilbyde levering, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers kan levering kun ske til første forhindring.
Prisberegningen på levering med op- og ind-bæring forudsætter, at du loyalt oplyser os om alle relevante forhold for leveringen samt selve op- og ind-bæringen. Relevante forhold kan for eksempel være: hvor lang afstand fra kantsten til dør, hvilken etage, hvor mange trin, skal der bæres gennem smalle passager undervejs eller lignende.
En særaftale om op- og ind-bæring og den beregnede pris, som vi giver på forhånd, vil kun gælde, såfremt betingelserne i den individuelle aftale er opfyldt. Dvs. at adgangsvejen har været fyldestgørende beskrevet af dig på forhånd, uden at der viser sig at være afvigelser herfra af betydning. Afvigelser kan for eksempel være, at varen skal bæres et længere stykke, end du har oplyst os på forhånd, at der på leveringsdagen findes forhindringer eller at der på anden måde er nedsat fremkommelighed på adgangsvejen. Vi anbefaler, at du selv forbereder leveringen ved at sikre dig, at der er fri og uhindret adgang på strækningen mellem kantsten, hoveddør samt hele vejen ind til det sted i boligen, hvor du ønsker varen placeret.
Det kan være en god idé at afdække gulvet før varerne leveres, da chauffør skal have adgang med arbejdssko og leveringsselskabet ikke kan stilles til ansvar for evt. følgende rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Bemærk! Hvis ikke varen kan leveres – af pladsmæssige eller andre årsager, herunder forgæves levering – og varen skal tages med retur, vil der blive opkrævet leveringsgebyr for en ny levering.
4. Fortrydelse og reklamation
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop på ElmLiving.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du skal returnere din ordre til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Fortrydelsesfristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@elmliving.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her: Standardfortrydelsesformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vores standardfortrydelsesformular vedhæftes også ordrebekræftelsen.
Bemærk! Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os besked.
Når du fortryder og vil returnere en vare
Har du købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk! Du får ikke fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Vær også opmærksom på at samlerabatter, der eventuelt har været givet i én oprindelige ordre, kan bortfalde ved delvis returnering. Rabatten, der blev givet i den samlede ordre, vil i nogle tilfælde kunne fratrækkes det beløb, du ellers skulle have refunderet (se mere om dette i punktet nedenfor: ”Returnering af varer efter opnåede samlerabatter”).
Du skal selv betale for at pakken returneres. Du står for transportrisikoen. Det betyder, at det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade, når en vare sendes retur. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. Hvis ikke varen er emballeret tilstrækkeligt, eller varen har fået synlige skader, vil det blive dokumenteret ved modtagelse og du vil blive informeret herom. Elm Living kan vælge helt at afvise returneringen. Se mere nedenfor i afsnittet ”Emballage og varens stand ved returnering”.
Bemærk! Visse varer kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder for alle pakker over 20 kg og samtidig må pakken max være 120 x 60 x 60 cm.
Hvis du ønsker varen afhentet at vores transportør, er du velkommen til at kontakte kundeservice for nærmere aftale. Udgifterne ved returnering af møbler forventes højest at beløbe sig til 600 kr. på bro-faste øer og kun fra kantsten. Beløbet modregnes værdien af dine returvarer. Vi gør dig opmærksom på at ved afhentning af transportør, skal varen være adskilt og forsvarligt emballeret.
Alle returvarer skal sendes direkte til:
Elm Living (lager), Smedeholm 11, port 2, 2730 Herlev
Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Emballage og varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den eller behandlet den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan det medføre at du kun kan få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Om værdiforringelse
Du har ret til at vurdere (”prøve”) varen, før du eventuelt fortryder dit køb. Det indebærer, at du må ”prøve varen” på rimelig vis. Dette skal forstås som, at du forsigtigt må pakke den ud og samle den, men ikke tage den i brug.
Bemærk! at en ubeskadiget original emballage kan udgøre en betydelig del af en vares værdi. Køber du for eksempel flere varer af samme slags, kan du nøjes med at pakke én ud og teste den. Lever den ikke op til dine forventninger, kan du fortryde hele købet. Du kan da returnere denne ene ”afprøvede” vare i samlet stand med åbnet emballage. De øvrige eksemplarer af samme vare skal dog returneres uåbnet, u-samlet og i deres originale indpakninger, præcis som du modtog dem. Da en udbrudt originalemballage udgør en væsentlig del af varens værdi, skal oppakning altid ske så forsigtigt som muligt. Pap og plastmateriale, der er lukket med tape eller clips, åbnes ved kun at skære i tapen eller ved forsigtig fjernelse af clips. Undgå at flå emballagen itu. Hvis den originale emballage mangler eller er tydeligt beskadiget kan det muligvis medføre en værdiforringelse.
Når vi modtager en vare retur, tjekker vi om den er værdiforringet. Hvis vi vurderer at varen er værdiforringet, må det skønsmæssigt afgøres i hvilken grad varens værdi er reduceret. På samme måde vurderer vi også værdiforringelse, hvis varen returneres med tegn på overlast, som er sket efter du fik den leveret.
Bemærk! Som udgangspunkt skal varer altid returneres i den originale emballage, når det er muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi modtager ikke returvarer på vores kontor-adresse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at du står for transportrisikoen. Gem altid følgesedlen/returetiketten indtil returneringen er færdigbehandlet.
Alle returvarer skal sendes direkte til:
Elm Living (lager), Smedeholm 11, port 2, 2730 Herlev
Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Ved returnering skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt en kopi af den udfyldte fortrydelsesformular. Denne er vedhæftet din ordrebekræftelse eller du kan hente den her: Standardfortrydelsesformular.
Tilbagebetaling ved returnering af varer
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Når du returnerer alle varer fra én ordre, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi tilbageholder betalingen, indtil vi har modtaget, vurderet og accepteret den returnerede vares stand. Husk at beholde din dokumentation, fragtkvitteringer indtil retursagen er endeligt afsluttet. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Returnerer du kun en del af varerne fra en samlet ordre refunderer vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har opnået rabat på den samlede ordre, kan denne blive modregnet i de penge, du kan få refunderet (se mere om dette i afsnittet ”Returnering af varer efter opnåede samlerabatter").
Bemærk! Varen skal returneres i samme stand som du modtog den. Varen skal sendes retur i den originale emballage, når dette er muligt. Hvis den originale emballage mangler, vil dette betyde en værdiforringelse af varen, da en ubeskadiget originale emballage kan udgøre en betydelig del af en vares værdi (læs mere om ”emballage og varernes stand ved returnering” ovenfor).
Returnering af varer efter opnåede samlerabatter
Eventuelle samlerabatter er rabatter, der er opnået som følge af én samlet ordres særlige omfang eller ved anden type opsparet samlerabatordning. Er en vare købt, så den har været afgørende for udløsning af en sådan samlerabat, vil retten til rabatten bortfalde, når varen returneres. Det betyder, at den opnåede rabat vil blive modregnet den returnerede vares returværdi, før denne tilbagebetales. Hvis du eksempelvis fortryder og vil returnere en eller flere varer fra en samlet ordre, hvor der har været udløst rabat, vil rabatten blive fratrukket det beløb, som du ellers ville kunne få refunderet. Dette princip gælder ved returnering af alle varer, der har været del i opnåelsen af en given samlerabat, da den oprindelige rabatbetingelse ikke længere kan anses at opfyldt.
Vigtigt! En given rabat kan altså blive modregnet i tilbagebetalingen til dig, når en vare, der har indgået som del af en samlerabatordning returneres.
Reklamation ved fejl og mangler
Når du handler hos Elm Living, har du reklamationsret i 24 måneder – jævnfør købeloven og dens mangelregler. Det betyder, at hvis der er noget galt med den vare, du modtager fra os og din reklamation er berettiget, så kan du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Fejlen eller manglen må selvfølgelig ikke være opstået som følge af slitage, fejlagtig brug af produktet, manglende vedligehold eller anden skadevoldende adfærd.
Reklamationsfrist
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Sådan kan du med fordel gøre: Når du opdager fejlen, problemet eller manglen, er det en god ide at du tager fotos, der viser problemet. Tag gerne flere fotos: tæt på, på afstand samt eventuelt fra flere vinkler. Sørg for at billedkvaliteten er tilstrækkelig til, at problemet tydeligt fremgår.
Dokumentation og beskrivelse af problemet sendes til vores e-mail: info@elmliving.dk.
Om reklamation ved levering/transportskade
Vigtigt! Tjek dine pakker/varer for eventuelle fejl og mangler, så snart du modtager dem.
Når du modtager varer fra Elm Living, anbefaler vi altid, at du straks ved modtagelsen kigger efter skader på emballagen, før varen modtages eller emballagen brydes. Gennemgå gerne emballagen/pakken sammen med chaufføren. Ved tydelige skader på pakken, kan du nægte at modtage varen overfor chaufføren. Alternativt anbefaler vi, at du modtager pakken med forbehold, som chaufføren skal notere.
Er der slagmærker eller brud på emballagen, anbefaler vi, at du straks tager fotos af skaderne. Prøv herefter at åbne emballagen forsigtigt det pågældende sted, så det er muligt at se, om varerne har taget skade. Er skaden sket, skal dette også dokumenteres med fotos. Har du ikke gjort indsigelse ved modtagelsen eller straks dokumenteret og informeret os om skaderne på emballage og varer, har vi ikke mulighed for at vide, hvornår disse skader er sket. Al dokumentation skal sendes til info@elmliving.dk så snart det er muligt.
Alle returvarer skal sendes direkte til:
Elm Living (lager), Smedeholm 11, port 2, 2730 Herlev
Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Bemærk yderligere – ved al fortrydelse og reklamation: Gem kopier af al din dokumentation samt kvitteringer for afsendelse/fragt mv. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, kvitterer vi med en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du også oplysninger om den de næste skridt i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Ved eventuelle klager og tvister
Vi forsøger at gøre det så godt som muligt for dig og vore andre kunder. Hvis du alligevel skulle opleve at ville klage over dit køb, vil vi gøre vores bedste for at finde en løsning på enhver tvist. Kontakt Elm Living på 49 40 02 49 eller på e-mail info@elmliving.dk.
Du har ret til at klage
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du som forbruger altid ret til at sende din klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Se mere på: www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr
5. Persondata, cookies og privatlivspolitik
Vi har brug for, at du oplyser og at vi må gemme følgende oplysninger, når du handler i vores webshop på elmliving.dk: Dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi registrerer disse personlige oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi kan desuden benytte din mailadresse til at sende en opfordring til at lave en anmeldelse efter dit køb.
Du kan læse mere om vores Privatlivspolitik her.
Personoplysningerne vil blive gemt hos Elm Living, hvor de jf. persondataloven kan opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det kun sker når du har afgivet dit aktive samtykke og på en måde, så du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for Elm Living har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige for elmliving.dk er DanDomain A/S, Højvangen 4, 8660 Skanderborg, CVR-nummer DK 29412006. Vi videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, som for eksempel til fragtmand eller transportselskab.
Vi samarbejder herudover med andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Elm Living videregiver ellers ikke og sælger aldrig dine data til 3. mand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@elmliving.dk.
Bemærk! Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din mailadresse. Mailadressen videregives ikke til andre.
Cookies
Cookies anvendes med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan læse mere om cookies her. Vi bruger kun cookies som automatisk slettes, når browseren lukkes (medmindre du selv har bedt denne om at huske sessionen). Du kan dog altid slette disse.
Hvis du har spørgsmål til cookies, er du velkommen til at kontakte os på mail eller på telefon 49 40 02 49.
Webstatistik
Vi bruger et statistisk system, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Webstatistik anvendes kun med det formål, at optimere websiden.
Hent formularer her
Standardformular til fortrydelse
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Standardformular til reklamation
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis reklamationsretten gøres gældende)
Denne side og handelsbetingelserne er senest blevet opdateret: d. 13. januar 2023